Skocz do zawartości

Bowers & Wilkins 603 - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

Odniosłem się do Twojego testu :) po co mam kopiować zalety b&w o których już napisałeś :) :) ... poza tym akurat przestrzeń imho 702 maja lepsza :)

Szczerze to właśnie ten element był tym który jakbym mógł poprawić to bym poprawił w b&w ale reszta w nich jest na o tyle lepsza ze przestało mi tak to przeszkadzać :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MobyDick napisał:

No właśnie wygląda na to, że chyba ten głośnik średniotonowy osobny za bardzo nie daje oczekiwanej przewagi. Chyba bardziej użycie wyspecjalizowanych dwóch głośników niskotonowych daje większe możliwości jeśli chodzi o głośniejsze granie i niżej schodzący bas.

W moim przypadku na pewno nie chodzi o głośniejsze granie, bo 706 i 603 słuchałem z tą samą głośnością. Z tym zejściem basu, to też trochę bajki. Sprawdzałem sobie spektrometrem odsłuchiwane kawałki i mocno się zdziwiłem. Różne basowe nuty, które odbierałem jako bardzo nisko brzmiące, na mierniku oscylowały między 50 a 100 Hz. Tyle to i monitor odtworzy. Ta układanka jest znacznie bardziej skomplikowana niż się wydaje.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, S4Home napisał:

Trzeba słuchać a nie patrzeć na pomiary :P 

2 godziny temu, S4Home napisał:

Ale masz Karola. Jemu to powiedz.

zostałem przywołany do odpowiedzi:).

Nie napiszę wykładów na temat techniczny kolumn, ale podstawą dobrej jakości kolumn jest znak Hi-fi i poprawnie napisana /prawdziwa/ specyfikacja techniczna sprzętu np;

Frequency range
-6dB at 29Hz and 33kHz 

Frequency response
48Hz - 28kHz ±3dB

Frequency range
-6dB at 28Hz and 33kHz

Frequency response
46Hz - 28kHz ±3dB 

Frequency response:

30-30000 Hz brak tolerancji w paśmie +/- ..dB

to nie są kl. Hi-fi

Tak napisane specyfikacje w prowadzają w błąd kupującego i nie gwarantują poprawnej jakości dźwięku. Klasa Hi-fi ma ustalone parametry -  nikt tego znaku nie umieści jeżeli są nieodpowiednie parametry.

Myślę że te przykłady wyjaśniły dlaczego parametry techniczne mają znaczenie i to co napisano w specyfikacji. 

 Z taką specyfikacją kolumn  nawet nie  testuję , jeżeli mają  służyć do poprawnego odtwarzania mużyki w stereo z dobrego źródła; CD czy vinyl. Dlatego każdy musi się zastanowić do czego mają być przeznaczone kolumny:15_yum:

Stereo możemy też mieć podłączając dwa głośniczki:).

To nie tylko moje zdanie, żeby nie było dyskusji. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

No i bądź tu mądry. 706 miały najładniejszą przestrzeń jaką do tej pory słyszałem, a Ty piszesz, że w 702 byś ją jeszcze poprawił. Czyli Opery miały jeszcze lepszą?

nie wiem ... miałem za mało  czasu na testy :) ... wydaje mi że holografię Fyne Audio miały lepszą niż 703 które miałem w domu (ale nie jakoś bardzo). 702 nie miałem w domu :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Karol64208 napisał:

zostałem przywołany do odpowiedzi:).

Nie napiszę wykładów na temat techniczny kolumn, ale podstawą dobrej jakości kolumn jest znak Hi-fi i poprawnie napisana /prawdziwa/ specyfikacja techniczna sprzętu np;

Frequency range
-6dB at 29Hz and 33kHz 

Frequency response
48Hz - 28kHz ±3dB

Frequency range
-6dB at 28Hz and 33kHz

Frequency response
46Hz - 28kHz ±3dB 

Frequency response:

30-30000 Hz brak tolerancji w paśmie +/- ..dB

to nie są kl. Hi-fi

Tak napisane specyfikacje w prowadzają w błąd kupującego i nie gwarantują poprawnej jakości dźwięku. Klasa Hi-fi ma ustalone parametry -  nikt tego znaku nie umieści jeżeli są nieodpowiednie parametry.

Myślę że te przykłady wyjaśniły dlaczego parametry techniczne mają znaczenie i to co napisano w specyfikacji. 

 Z taką specyfikacją kolumn  nawet nie  testuję , jeżeli mają  służyć do poprawnego odtwarzania mużyki w stereo z dobrego źródła; CD czy vinyl. Dlatego każdy musi się zastanowić do czego mają być przeznaczone kolumny:15_yum:

Stereo możemy też mieć podłączając dwa głośniczki:).

To nie tylko moje zdanie, żeby nie było dyskusji. 

A jaką częstotliwość można odtworzyć z winyla? Wiesz to i możesz napisać?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwotnie zakładano że nie będzie się zapisywało częstotliwości niższych niż 30 Hz, bo sprawiało by to że rowki będą zbyt szerokie. Po wprowadzeniu zmiennego skoku spirali ścieżki w zależności od chwilowej wartości jej szerokości dla wydłużenia czasu zapisu skorygowano to ograniczenie do 20 Hz. W praktyce tak niskie częstotliwości występują bardzo rzadko w muzyce ( prawie nie występują i nie przy bardzo wysokich głośnościach ).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że zrobiłem sobie krzywdę pożyczając wcześniej do domu Bowersy 706, a także KEF R3 i ELAC BS 244.3. Każda z tych kolumn miała jakiś aspekt brzmienia wyniesiony na najwyższy poziom. KEF – trójwymiarowość sceny, ELAC – mikrodynamikę, a 706-tki – klarowność i namacalność. Przy słuchaniu każdej z nich przysłowiowe włoski na ciele stawały dęba (choć z różnych powodów). Po cichu liczyłem, że 603-ki, to będą takie 706-ki, tylko z lepszym basem. Spojrzenie na technikę zastosowaną w obu konstrukcjach uzasadniało takie oczekiwania. Niestety, życie nie jest takie proste. 603 mają szereg zalet, ale namacalność i poczucie absolutnej klarowności do nich nie należą. Nie wiem dlaczego, ale tak właśnie jest. Czy bardziej skomplikowana zwrotnica nie pozwoliła na idealne zgranie fazowe przetworników, czy brak w niej tego drogiego Mundorfa, a może to, że tweeter nie ma dodatkowej węglowej warstwy? A może konstruktorzy mniej się przyłożyli do strojenia 600-tek, bo nie chcieli robić wewnętrznej konkurencji modelom z serii 700? Możliwe też, że 603-ki są przeznaczone do innych pomieszczeń. Jako budżetowe celują w początkujących użytkowników, którzy nie mają zaadaptowanych pomieszczeń odsłuchowych. 706 to już model dla bardziej wyrobionych, którzy zdają już sobie sprawę z wagi aranżacji akustycznej. Strojenie wysokich tonów jest w takich przypadkach istotne. Cóż, przy słuchaniu 603 ciarki nie przechodzą, jak miało to miejsce przy obcowaniu ze wspomnianymi monitorami. Kij ma jednak dwa końce. W R3 brakowało mi nieco blasku w wysokich tonach. Bas też był chyba gorszy niż w 603. ELAC grał bardzo precyzyjnie, ale przestrzeń była jakaś taka płaska (opisywałem to odczucie w innym temacie). 706 grały zjawiskowo przestrzenie, wręcz holograficznie, z materializującymi się w pomieszczeniu muzykami, ale grały też męcząco, bo w moich 25 m2 bez dociążenia, zbyt jasno. Niestety po paru utworach nachodziło człowieka pytanie, czy nie zacząć już wiosłować do brzegu. I jak na tle tych trzech, nie mam wątpliwości, bardzo dobrych monitorów wypadają podłogowe 603? Ano tak, że jakbym miał wybierać z tych czterech konstrukcji dla siebie nagrodę w konkursie, to wziąłbym do domu 603. Oferują bowiem dźwięk najlepiej zbilansowany. Nie mają może w sobie tego czegoś ekstra, ale też nie można ich złapać na żadnej słabości. Myślę, że w tych pieniądzach, to nie jest mało.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diamondy są na pewno ładniejsze, zgrabniejsze i lepiej wykończone. Całe szczęście, że gdy kupowałem Pylony nie było jeszcze w ofercie Bowersów 603. Dzięki temu nie muszę się dzisiaj zastanawiać, czy nie mogłem wówczas wybrać lepiej;)

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

Wygląda na to, że zrobiłem sobie krzywdę pożyczając wcześniej do domu Bowersy 706, a także KEF R3 i ELAC BS 244.3.

Nie wiem czemu tak twierdzisz?

Własnie udowadniasz różnorodność/wielokolorowość rynku audio, a sam dzięki temu, nabierasz doświadczenia. 

Może teraz moja gatka typu... uważamy, że nasz sprzęt gra doskonale... dopóki nie posłuchamy innego/lepszego"  nabiera większej wiarygodności.

Co do Bowers 603... uniwersalność konstrukcji to duży atut tego modelu, szkoda tylko że Top`ek posiada monopol na PL.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie myślę że po 7 stronach i braku szału nad tymi kolumnami już po zakładzie.

Teraz to kwestia czasu. Dojdziemy do 10 strony bez rozmowy już o ich dźwięku i koniec tematu.

Co do Opery to tu masz i dzwiek i wygląd.

I fakt da się je dostać w dobrej cenie. My jesteśmy najlepszym dilerem w Polsce :)

To drogie kolumny, ładne kolumny. Nie wiem czy mowiłeś o nas ale my faktycznie raczej je wypożyczamy na palecie. Względy bezpieczeństwa. Możesz ogarnąć wysyłkę sam. Nam zalezy na tym aby wróciły w stanie takim jak wyjechały.

Przy tych kolumnach nie akceptujemy obić, otarć itp.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, S4Home napisał:

A ja właśnie myślę że po 7 stronach i braku szału nad tymi kolumnami już po zakładzie.

a może poleć Magnat Transpuls 1500:) nie mają szałowego wykończenia, ale może mają inne walory.

Jestem ciekaw jak grają przy wzmacniaczu lampowym, czy te parametry to fakt.

Na pewno do takiego brzmienia należy się przyzwyczaić i jeżeli parametry nie odbiegają zbytnio od specyfikacji, ale na pewno będą lepsze od monitorów i będą miały neutralny dźwięk, to takie moje przypuszczenie:15_yum:. Może ktoś testował przy wzm. lampowym.

To taki czas przerwy i refleksji dla Krafta:D

Edytowano przez Karol64208
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Własnie udowadniasz różnorodność/wielokolorowość rynku audio, a sam dzięki temu, nabierasz doświadczenia. 

Może teraz moja gatka typu... uważamy, że nasz sprzęt gra doskonale... dopóki nie posłuchamy innego/lepszego"  nabiera większej wiarygodności.

Doświadczenie wzrasta, a wraz z nim nasze ambicje i związana z nimi wielkość kwot w których musimy się poruszać, by je zaspokoić. I to mnie trochę niepokoi. A co, jak krzywa ambicji przetnie w końcu krzywą dochodów? Poleca się często odsłuchiwanie sprzętów na które nas nie stać, by wyrobić sobie pogląd, jak dobry sprzęt może grać i do czego powinniśmy w brzmieniu dążyć. Ryzykowna strategia. Możemy się skazać na wieczne męki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Kraft napisał:

Doświadczenie wzrasta, a wraz z nim nasze ambicje i związana z nimi wielkość kwot w których musimy się poruszać, by je zaspokoić. I to mnie trochę niepokoi. A co, jak krzywa ambicji przetnie w końcu krzywą dochodów? Poleca się często odsłuchiwanie sprzętów na które nas nie stać, by wyrobić sobie pogląd, jak dobry sprzęt może grać i do czego powinniśmy w brzmieniu dążyć. Ryzykowna strategia. Możemy się skazać na wieczne męki.

hehe... dobrze napisane. Taka jest właśnie rzeczywistość.

Co do inwestowanych kwot... na szczęście, mamy bezpiecznik w postaci Żony, która skutecznie ostudzi zapał kolejnych wydatków.

Ostatnio z kolegą Marcinem odwiedziłem Top-ka i widząc w salce stojące luzem i gotowe do działania 603, poprosiłem o podpiecie ich do systemu.

Odsłuch krótki, .....ale zagrało fajnie, rozdzielczo, pełna kontrola na basie, ... odniosłem wrażenie, że środek deko, deko chłodniejszy, ale 15-20min to za mało by być obiektywnym. Dodam, że sygnał pochodził z nowej A-S1200 Yamaha

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, S4Home napisał:

A ja właśnie myślę że po 7 stronach i braku szału nad tymi kolumnami już po zakładzie.

Dużo zależy od oczekiwań. Tak jak pisałem, zrobiłem sobie sam kuku pożyczając wcześniej 706-tki. 603-ki nie mają ich przejrzystości i namacalności, co faktycznie powoduje uczucie pewnego rozczarowania i "braku szału". Zwracam jednak uwagę, że - jak dla mnie - w paru aspektach 603-ki są jednak lepsze od 706-tek,  Brzmią zarazem efektownie i przyjemnie. Jak bym miał spośród nich wybierać, to wybrałbym podłogówki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.06.2020 o 18:26, Kraft napisał:

Nie słuchałem innych nowych graczy w tej kategorii wagowej, np. Focali Chora 826, czy Fyne Audio F502, więc nie wiem, czy można w tych pieniądzach te aspekty jeszcze poprawić. Tak jak jest, nie jest wszakże źle. Plus.

Mam u siebie F502 z PM8006. Jedyne co mi w tym układzie trochę brakuje to wysokich i detali. Zastanawiam się, czy nie wziąć na testy B&W 603, czy nawet 704 i porównać "side-by-side". Zapewne byłby to nowy kompromis z B&W, ale może ten bardziej by mi odpowiadał.

Masz może porównanie B&W z Tannoy XT8F na tym Marantzu?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, marcinc napisał:

Jedyne co mi w tym układzie trochę brakuje to wysokich i detali.

Tylko, co to znaczy? Czy FA mają obiektywnie wycofane wysokie tony? Czy może Ty wolisz, jak są nieco wyeksponowane? Jeśli to drugie, to 603 nie mają moim zdaniem wyeksponowanych wysokich. Jest rozdzielczość i wystarczający blask, ale nie podkręcają tutaj dodatkowo przekazu (przynajmniej w moim, trochę wytłumionym pomieszczeniu). Z tego co czytałem, FA są odbierane jako trochę spokojniejsze i muzykalniejsze od 603, więc jeśli FA wydają Ci się zbyt zrównoważone, to może skręt w stronę 603 ma jednak u Ciebie sens. 

XT8F słuchałem z Marantzem, ale to było dawno i w innych okolicznościach przyrody, więc nie pokuszę się o porównanie z Bowersami.

Jeszcze jedno. Jak masz skierowane 502? Wycelowane w miejsce odsłuchu, czy równolegle do ściany? One są chyba na to wrażliwe. Przy równoległym ustawieniu tracą dużo wysokich tonów.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kraft, właśnie słucham wypożyczone 703 i po żołniersku: wysokie - detaliczne, ale bez krwi z uszu, klasa (o wiele lepiej niż np. seria 5G Gold 300 i 200 MA); średnie - continuum robi robotę, extra; bas - u mnie w przeciwieństwie do salonu (gdzie je słuchałem po raz pierwszy) znacznie lepiej, jest punktowy, konkretny i odczuwalny, mało rozlazły; przestrzeń, stereofonia - holografia (w porównaniu np. z wspomnianymi tu Operami Quinta, Elacami FS 407, Goldami MA). Pokój dosyć dobrze wytłumiony, ale niestety niesymetryczny (otwarty na hall i kuchnię), ok 30m2.

Jednak zgodnie z parametrami technicznymi, a w szczególności ze względu na przebieg impedancji, trzeba przy tych kolumnach uważać na dobór wzmacniacza. W moim przypadku Luxman L-505uXII świetnie sobie z nimi radzi. Wszystko przed Tobą, chociaż wiem że te kolumny nieco przekraczają Twój budżet.

Edytowano przez grzegorz.
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...