Skocz do zawartości

Fyne Audio F501 - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

36 minut temu, kukocz napisał:

Niemniej jednak, jak duże brandy nie zaczną brzydko mówiąc "wpychać" tej technologii do świata "audiofili" to ciągle będziemy jechać na stereotypach z przeszłości, że klasa D to tylko do subwoofera się nadaje :) 

Robiłeś może porównawcze odsłuchy klasa AB vs klasa D? 

Myślę że po prostu decydują księgowi, łatwiej i taniej można wyprodukować klasę D, oszczędza się energię, materiały i tnie koszty robocizny. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe że wielu producentów wprowadza wzmacniacze impulsowe lub przynajmniej zasilacze tego typu do wzmacniaczy w klasie AB w drogim sprzęcie, pozostając przy konwencjonalnych rozwiązaniach w najtańszych konstrukcjach, których sprzedaje się zwykle najwięcej. Z drugiej strony można kupić bardzo tanie wzmacniacze impulsowe które grają zupełnie nieźle i własnie ich niska cena sprawia że podchodzi się do nich z dużą rezerwą. Często to co najdroższe w sprzęcie to duża obudowa która będzie efektownie wyglądać, aby klient wiedział za co płaci.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Marcos napisał:

Robiłeś może porównawcze odsłuchy klasa AB vs klasa D? 

Myślę że po prostu decydują księgowi, łatwiej i taniej można wyprodukować klasę D, oszczędza się energię, materiały i tnie koszty robocizny. 

Nie chcę się tu rozpisywać za dużo, ale mam końcówkę mocy zbudowaną na bazie Purifi, a poprzedni wzmacniacz to NAD C356BEE (także używany jako końcówka). Zestawione z Tannoy XT-8F.
Największe subiektywne różnice to mniej basu, a tak na prawdę to raczej mniej przeciągającego, buczącego basu. (tannoye z impedancją schodzą do 2.9ohm dla niskich częstotliwości więc mogą być wyzwaniem do wysterowania). Wniosek, Purifi lepiej trzyma go w ryzach.
Ku mojemu zaskoczeniu, wysokie stały się bardziej delikatne (w porównaniu z C356 - NAD brzmi bardziej szorstko). Moim zdaniem przełamuje to obiegową opinię, że klasa D gra bardziej metalicznie. 
W całościowym odbiorze Purifi gra gra bardziej przestrzennie i pokazuje detale (wpływające na odbiór stereofoni), których wcześniej nie słyszałem.

1 minutę temu, MobyDick napisał:

Ciekawe że wielu producentów wprowadza wzmacniacze impulsowe lub przynajmniej zasilacze tego typu do wzmacniaczy w klasie AB w drogim sprzęcie, pozostając przy konwencjonalnych rozwiązaniach w najtańszych konstrukcjach, których sprzedaje się zwykle najwięcej. Z drugiej strony można kupić bardzo tanie wzmacniacze impulsowe które grają zupełnie nieźle i własnie ich niska cena sprawia że podchodzi się do nich z dużą rezerwą. Często to co najdroższe w sprzęcie to duża obudowa która będzie efektownie wyglądać, aby klient wiedział za co płaci.

Też mnie to zastanawia. Mam wrażenie, że producenci boją się zdominowania rynku przez klasę D w segmencie 1-3k eur wobec czego najlepsze moduły w klasie D opakowywane są w customowe sekcje zasilające, "podrasowane" bufory, oraz całą "biżuterię audiofilską" (obudowy, konektory, itp) - po czym wystawiane są za grube pieniądze. Niektórzy producenci nawet nie przyznają się co dokładnie siedzi w ich urządzeniach i dopiero z recenzji niesponsorowanych można dowiedzieć się jakich modułów użyto.
Z dugiej strony, skoro moduły o wartości 500zł używane są we wzmacniaczach dostępnych za 2-3k to współczynnik "przebicia" dla droższych modułów nietrudno sobie wyobrazić.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie wzmacniacze impulsowe jeszcze łatwiej zbudować. Są zwykle oparte o jeden układ scalony i dedykowaną do niego aplikację elementów biernych. Czasem potrzeba większej czułości wejściowej i wtedy potrzebny jest jeden dodatkowy stopień wzmocnienia napięciowego. Wygląda na to że w Chinach powstaje cała masa takich konstrukcji, zwykle są one nieprawdopodobnie tanie dzięki ograniczeniu ilości wejść, często przyłączy głośnikowych typowych dla audio i nawet obudowy.

Tą technologię od dawna zapowiadano jako idealną do produkcji taniego sprzętu audio. Jednak teraz nadal większość producentów sięga chętniej po scalone końcówki mocy w klasie AB tam gdzie zależy na tym aby było maksymalnie tanio.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2020 o 20:04, Tomasz S. napisał:

@kukocz porownywałes z innymi w klasie D może ? Zastanawiam się czy bardziej Purifi, Hypex czy nowsze Icepower. Purifi jeszcze nie słyszałem.

 

Niestety nie słuchałem ani Hypexa ani Icepower. Na naszym rynku chyba nie ma nawet od kogo pożyczyć tych konstrukcji.

Byłem bliski postawieniu na dwa monobloki nc400 ale okazało się że purifi wyjdzie podobnie a w kilku kwestiach jest lepsze od Hypexa.
Myślę że przy topowych modułach różnica pomiędzy nimi będzie raczej niesłyszalna, chyba że masz jakieś specyficzne kolumny z niską impedancją czy skutecznością. Kolejna rzecz że nie wszystko jest dostępne dla DIY, no i zależy ile chcesz pieniędzy wydać (nie powiem, dwa monobloki NC1200 to byłoby coś :)).

Jakie opcje bierzesz pod uwagę?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz, klD to przyszłość. Jest coraz bardziej doskonała. Pamietaj, ze te 1200as1 i as2 skladają różni ludzie na forum. Skad wiesz czy prawidłowo są poskładane i że usterki nie wynikły z ich błędów.

I faktem jest, że zasilanie jest kluczowe ze wzgledu na konstrukcje samej klasy D. O brzmieniu w duzym stopniu decyduje filtr w listwie ( jesli jest), czy zastosowano kondycjoner i sam kabel zasilajacy. I nie chcę wywolywać niepotrzebnej burzy o kabelkach. Chodzi o to, że w klD chyba jak w zadnej innej to slychać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Fafniak napisał:

A post o sposobie zapakowania kolumn nie był ostatnim postem o tych kolumnach ?

Można by rozwijać wątek w kierunku wspominek o nich. "Jak miałem te kolumny to... Nie myślałem, że można lepiej... lub niech będą chociaż jakimś odnośnikiem do pozostałych.

Brakuje mi kolumn referencyjnych, do których subiektywne opisy brzmienia wg Jarka standardów (elektronika, pomieszczenie) można by porównać. Tylko jak to zrobić? Taki wzorzec metra w przełożeniu na kolumny 🤔 

Punktowanie za jakąś cechę czy parametr wg mnie nie ma sensu bo odnosi się do indywidualnych upodobań właściciela kolumn ale takie punkty w odniesieniu do kolumn referencyjnych miałyby chyba większy sens? 

Jarek @Kraft Jakie wg Ciebie kolumny nadawałyby się na "wzorzec metra" ? 😉

Edytowano przez MariuszZ
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Kraft napisał:

Chyba wystąpię do Administracji z prośbą o zmianę tematu. Może: "Fyne Audio F501, czyli wszytko, co wiemy o wzmacniaczach i czym pragniemy się podzielić z ludzkością"?;)

hehe...

to taka nasza Polaka nowa specjalność "trolowanie"   to, że piszesz by przestali o wzmacniaczach nie dociera, bo my Polacy znamy się na wszystkim.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...