Skocz do zawartości

Wasze systemy...


npl

Recommended Posts

Ja byłem rekreacyjnie , bo zmienna u @J4Zto tylko wzmacniacz . A dla mnie wszystko oprócz wzmacniacza. Dla mnie zagrało bardzo dobrze a nawet na jednym kawałku mnie zaskoczyło , ale Adrian  sobie protestował kawałki których ja nie zdzierżę na codzien 😉 no i byłem tylko z 2.5godziny  Haiku grał z 1.5 więc się pewnie rozkręcał  . Atolla znam bo gościły u mnie różne w domu przez dłuższy okres  nic nowego o nim nie napiszę 😊 Pzdr

Edytowano przez Dedal75
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, J4Z napisał:

Haiku piękna, nasycona średnica, wysokie tony niegorsze, dużo lepsze niż w atollu. Nie tak podbite jak w in200, mimo to zdawało się że informacji tyle samo lub więcej. Zauważyłem więcej wybrzmień, kolorów.   Bas możliwe że był bardziej poluzowany w Bright mk5.

Z tego, co pamiętam Brighta mk5, to basik miał faktycznie poluzowany i niezbyt duży. Dziwię się, że Ci nie brakowało ilości niskich tonów w porównaniu z In200, który jest wyjątkowo hojny pod tym względem. Mi się w mk5 podobał kompromis pomiędzy tym nasyceniem i ładną barwą średnicy i sopranów z jeden strony, a zwartością i pewną konturowością (szczególnie w porównaniu z SOLem II) z drugiej. Gdyby jeszcze miał trochę większy i twardszy bas, to już byłaby rewelacja, ale i tak wspominam go bardzo dobrze.

Edytowano przez Rafał S
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary są ważne ale najważniejsze jest zadowolenie użytkownika. Sam nie doceniałem pomiarów akustycznych, ich interpretacji oraz sposobów poprawiania akustycznych problemów dopóki nie spróbowałem na własnym podwórku. Nie ma co ich przeceniać ale i bagatelizować.

Kilka godzin temu napisałem parę słów na temat cyfrowej korekcji z wykorzystaniem DDRC 22D. Już jakiś czas temu zainteresowała mnie sprawa poprawiania akustyki z wykorzystaniem DSP. Niestety ceny gotowych urządzeń z Dirakiem są kosmiczne jak dla mnie. Stąd pomysł na wykorzystanie brata Maliny z Volumio na pokładzie do streamowania (źródło Tidal) i zaimplementowania DSP pozwalającego na wykorzystanie cyfrowych filtrów korygujących akustyczne problemy mojego pomieszczenia. U mnie sprawdza się Allo Sparky z nakładką USBridge.

Wg producenta szumy magistrali USB Allo są mniejsze niż w baterii. Wtyczka Brutefir (DSP) do Volumio pozwala na stosowanie złożonych filtrów IIR, FIR lub mieszanych co jest genialnym rozwiązanie budżetowym tak naprawdę niczym nie ustępującym komercyjnym rozwiązaniom stosowanym przez Diraca. Oczywiście skala sukcesu zależy od przygotowania odpowiedniego zestawu filtrów (impulsu korygującego). 

Efekt pomierzonej odpowiedzi pomieszczenia osobno lewego i prawego kanału przed i po korekcji z wykorzystaniem DSP mojego Allo Sparky na zdjęciu poniżej. Pomiar wykonany Umikiem + REW z miejsca odsłuchu. 857688709_REW(Large).thumb.jpg.4b00413021fe3e08a8143adc146bb598.jpg

Oczywiście sama korekcja DSP to część etapu przygotowania pomieszczenia do tego by można było w nim słuchać muzyczki na odpowiednim poziomie. Potrzebny jest jakaś podstawowa adaptacja akustyczna pomieszczenia i sprzęt nagłaśniający, który nie zepsuje sygnału ze źródła.

W moim pokoiku sprawdziły się absorbery wykonane z pianki na frontowej ścianie i obrazy akustyczne z wełny na tylnej ścianie. Te drobne zabiegi pozwoliły ograniczyć pogłos do rozsądnych wartości, a tym samym poprawić clarity, czyli ogólnie pisząc czystość i detaliczność muzycznego przekazu. Dla kogoś z zewnątrz może wydawać się że muzyka jest mniej żywa ale po kilku godzinach słuchania wrażenie to ustępuje i człowiek zaczyna doceniać adaptację.

Na dwóch zdjęciach poniżej pogłos T60 opt przed zainstalowaniem absorberów i po. 1606746036_Adaptacjaakustyczna(Large).thumb.jpg.6323a4210b948ad2a0235d6836e8683d.jpg

1958958455_Adaptacjaakustycznapiankiplusobrazy(Large).thumb.jpg.809a48e44c0bae8923175dd4bdac9157.jpg

Moje pomieszczenie ma około 14m2. Do słuchania muzyczki sprawdzają się monitory. Na razie nie zdecydowałem które i naprzemiennie odtwarzam muzykę z BMN S2II po mojej modyfikacji napędzając je lampowym wzmacniaczem dual mono Sinus Audio SET (lampy 6C4C) oraz z DIY Bifrostów, które w połączeniu z Hypexem nCore uważam za rewelacyjne patrząc przez pryzmat koszt/efekt (3 tys.pln).

790989196_sinusncore(Large).thumb.jpg.e9901f9c2013e075df7fb223377013dd.jpg

273717868_front(Large).thumb.jpg.56929ef7f1b01376b797d7c17120580e.jpg

1055297984_frontbifrost(Large).thumb.jpg.6d44e40a206f6c87ba39026b8214a15e.jpg

Elementem pośrednim pomiędzy źródłem (USB Allo Sparky), a wzmacniaczami jest tandem Gustarda X16 i H16. to combo ma wszystko co potrzebne by cyfrowy sygnał przerobić na analogowy z minimalnymi zniekształceniami praktycznie w każdej postaci od MP3, przez FLAC, DSD na MQA kończąc. Z walorów o jakich warto wspomnieć to Gustard dysponuje regulacją głośności na przekaźnikach. Jest nawet BT pozwalający na transmisję bezstratną. Połączenie interkonektami realizuję złączem XLR z Hypexem i RCA z lampowym SET. Na plus czytelny wyświetlacz Volume w pre, pilot, czyli wszystko co potrzebne do słuchania w różnych wariantach. 

46553892_gustard(Large).thumb.jpg.61fe679a3fe5c70a46f31df1118946bc.jpg

Poszczególne elementy połączone są kabelkami DIY, wszystkie zasilające, interkonekty robiłem sam i nie będę opisywał. Działają dobrze. Przewody głośnikowe? Po kilku próbach zdecydowałem się zostawić Chord Odyssey2. Jako listwę rozdzielającą wykorzystuję Tagę PF. Ma tę zaletę, że część gniazd jest filtrowana, część nie więc można pokombinować segregując zasilane urządzenia. Niektóre mają już wbudowany filtr RFI/EMI więc warto sprawdzić czy drugi filtr nie narobi szkód w SQ.

Jeszcze słowo o kolumnach. Napisałem wcześniej, że BMNy nie potrzebują korekcji filtrami DSP i brzmią całkiem znośnie w porównaniu z Bifrostami. Dlaczego można wywnioskować z obrazka poniżej. GIF przedstawia odpowiedź pomieszczenia bez korekcji. Ten wodospadzik z REW bardziej wyrównany to BMNy z moją zwrotnicą. W oryginale jest tylko filtr I-go rzędu czyli kondensator na tweeterze i cewka na wooferze. Moja zwrotka jast II-go rzędu. 

gif.thumb.gif.89c3ff5687be8732fad0405fcca3ca84.gif

Jak grają moje klocki w tych lekko zaadoptowanych 14 metrach?

Wg mnie całkiem fajnie. Przede wszystkim nie ma dudnienia. Jest detalicznie i czysto ale bez szaleństwa. BMNy są mniej detaliczne, mają mniej wyeksponowany bas, mniej precyzyjną scenę ale ogólnie są bardziej muzykalne. Bifrosty idą w kierunku bardziej wyczynowego grania. Jest więcej detalu, scena jest bardziej poukładana, mamy mocniejszy i bardziej zarysowany bas. Średnica w obu zestawieniach jest przyjemna, nie ma sybilantów, lampowy zestaw z BMNami wokale ma bardziej nasycone i czuć lekką przewagę lampy w tym zakresie. Obie konfiguracje mogłyby znaleźć swoich fanów.

W tym tygodniu słucham lampowego SETa na BMN i nie mam jakiegoś parcia na zmianę. Posłucham tydzień i pewnie zacznę tęsknić do bardziej precyzyjnego grania. To u mnie norma :) 

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale przed pomiarami te kilka kolumny na tym kwadrancie to kpina. Trzeba być głuchym by to kupić. 

Pytanie, co kierowało tobą by zakupić tę kolumny? Co byś zrobił gdybyś nie miał na tyle wiedzy by zrobić korektę DSP ? 

Bez urazy, ale trzeba mieć naprawdę zły słuch by to kupić. 

Piszesz że znikło dudnienie, wcześniej jakoś nic o nim nie było. To znaczy, że pomiary otworzyły ci oczy? Słuch też wrócił. 

Nie odbierz tego jako atak na twoją osobą, ale z tego co widzę to nie masz bladego pojęcia co kupić by ci zagrało. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnej spiny.

Zadałem proste pytanie. Co kierowało wlaściela tych kolumn w momencie ich zakupu? 

Żona wybierała kolor, cena? Bo napewno nie poziom ich grania. Kupić kolumny z takim podbiciem basu to może zrobić......, już nawet nie powiem kto. 

A może gust wlascielowi się zmienił. Czekam na odpowiedź.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, moss napisał:

A co to ja wróżka jestem?  Siedzicie na tych forach, klepiecie się plecach i jak widać gówno wam z tego wychodzi. 

 

Faktycznie wydaje się, iż nie do końca wiesz czym jest hobby i pasja. To nie jest tak że pstryk, płacisz, kupujesz i słuchasz. W pasji ważnym jest uczenie się na błędach, eksperymenty, badania, porównania, zmiany, kształcenie a czasami nawet oszukiwania samego siebie. Dzięki temu jesteśmy wstanie osłuchać nie jeden zestaw a setki. Sprzedajesz, kupujesz, wymieniasz, konsultujesz i to jest w tym wszystkim fajne. 

Aby to zrozumieć trzeba przede wszystkim dorosnąć.

Edytowano przez elektron6
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, elektron6 napisał:

Faktycznie wydaje się, iż nie do końca wiesz czym jest hobby i pasja. To nie jest tak że pstryk, płacisz, kupujesz i słuchasz. W pasji ważnym jest uczenie się na błędach, eksperymenty, badania, porównania, zmiany, kształcenia a czasami nawet oszukiwania samego siebie. Dzięki temu jesteśmy wstanie osłuchać nie jeden zestaw a setki. Sprzedajesz, kupujesz, wymieniasz, konsultujesz i to jest w tym wszystkim fajne. 

Aby to zrozumieć trzeba przede wszystkim dorosnąć.

Ja tu widzę tylko pasje kupowania i sprzedawania. O pasji przyjemności ze słuchania muzyki nie ma prawa być tu mowy. 

No ale to już wybór co poniektórych osób. Mi nic do tego.

W sumie na wykresie widać efekty tych konsultacji. 🤣🤣🤣🤣

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, moss napisał:

Nie odbierz tego jako atak na twoją osobą, ale z tego co widzę to nie masz bladego pojęcia co kupić by ci zagrało. 

Problem jest taki, że Mi gra. Oczywiście możesz zaproponować cokolwiek to podyskutuję chętnie. 

Jeżeli chodzi o dudnienie to nie napisałem, że znikło tylko ze nie ma. Dudni mi w salonie na innych kolumnach i w innym metrażu. Salonem jeszcze się nie zająłem ale mam już pomysł. 

Zaspokajając Twoja ciekawość przy zakupie kolumn kierowałem się głównie okazjami. Poza tym BMNy mają dobrą prasę. Fakt, że je przerobiłem w zakresie strojenia wynika z dojrzewającej we mnie świadomości technicznej ale również tej audiofilskiej. 

Bifrosty to świadomy wybór. Nie ukrywam, że na nie "polowałem". 

Moją gluchotę pozostawię bez komentarza. Słyszę jak na gościa w średnim wieku całkiem znośnie. Poza tym jakie kolumny zagrały by u mnie tak by można powiedzieć, że nie jestem głuchy? 

Epileptokory, które posiadasz? Skąd pewność? Nawet jakby była obiektywna różnica na korzyść, taka wynikająca z pomiarów to nie wiadomo jak zaspokoiłyby oczekiwania, potrzeby i gusta. Może inne? Dasz gwarancję na lepsze granie? 

Każdy orze jak może ale najważniejsze żeby wiedzieć jak z mąki którą mamy upiec dobre pieczywo. Mnie interesuje mąka, którą mam w zasięgu ręki więc próbuję znaleźć własny przepis na smaczny kąsek. Czy to się uda? Mam nadzieję 😉

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie> kupujesz, instalujesz i słuchasz...proste? a po czasie chcesz jeszcze coś innego czy też zaraziłeś się inną technologią i wymieniasz sprzęt i dalej słuchasz. 

To dzięki takiemu podeście zaznałem dźwięku z tranzystora germanowego, lampy (konstrukcje vintage i współczesne), wiem co to dźwięk open baffle, szerokopasmówka, tranzystora o mocy 300W na kanał, przetwornika R2R, delta sigma etc.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MariuszZ napisał:

Dasz gwarancję na lepsze granie? 

Raczej tak, bo mi nic nie dudni i nie potrzebuje korekcji DSP by to zniwelować. 

4 minuty temu, MariuszZ napisał:

głównie okazjami

Czyli kasa

To jest manufaktura, chyba nie jest problemem powiedzieć im co się chce i jakie ma się oczekiwania. Bardzo chętnie zrobią ci zapewnie kolumny z którymi zostaniesz na lata. No chyba że należysz do tego gatunku co pisze tutaj kolega czyli "wymieniaczy", wtedy to wszystko nie ma najmniejszego sensu.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, audiowit napisał:

Słyszałem o postępach. Widzę, że większe niż myślałem, a co najważniejsze, przesz do przodu z głową :). Gratulacje.

"Z głową", "gratulacje"? Dla pianek, monitorów, tłumienia za słuchaczem i cyfrowej korekcji???

Witek chyba mięknie na stare lata:)

@MariuszZ, Bartek mierzy T20 (ponoć wnioski zbliżone do T30). T60 uważa za absurdalnie niepotrzebny pomiar.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kraft napisał:

Bartek mierzy T20 (ponoć wnioski zbliżone do T30). T60 uważa za absurdalnie niepotrzebny pomiar.

Miałem na myśli zakładkę RT60 i wynik Topt i taki jest na wykresach. Topt praktycznie pokrywa się z T30. Nie wiem jakim narzędziem mierzy Bartek. REW i Umik jest wystarczający na nasze potrzeby więc korzystam. Do wglądu dla ciekawskich jeden z pomiarów REW Bifrostów w 14m2 bez korekcji dla L, P i LP oraz po korekcji filtrem wystruganym metodą "Room Correction with Inversion in REW" jak w załączniku. Efekt jest zadowalający wg moich oczekiwań :) 

750024109_Bifrostpokorekcji.thumb.gif.616111c465ef6bb26a499bf5e21ffadd.gif

 

 

 

Room Correction with Inversion in REW.mdat Room Correction with Inversion in REW.pdf

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kraft napisał:

"Z głową", "gratulacje"? Dla pianek, monitorów, tłumienia za słuchaczem i cyfrowej korekcji???

Witek chyba mięknie na stare lata:)

@MariuszZ

Krafcie, oczywiście, że zmieklem. Uznałem jakiś czas temu, że nie ma sensu edukowanie czy dzielenie się doświadczeniami. Ludzie swoje wiedzą i tak muszą sami się sparzyć. Gadanie im mądrości prowadzi tylko do niepotrzebnych dyskusji, a samo pisanie na forum bez słuchania różnic... jest bez sensu.

Ja tylko wiem od swojego agenta specjalnego ;) że dźwięk znacząco poprawił się u Mariusza, a dodatkowo jak widać robi to niewielkimi kosztami i raczej praca swoich rąk i uszu. Dlatego wolę w jego przypadku pochwalić i zaproponować rozpraszacze, niż zjechać. Jak widać próbował gąbek, zmierzył, spróbował wełny ( za cienkiej) zmierzył. Efekt możemy zobaczyć na wykresie. Wybrał.

Prawdopodobnie zrobił błąd zamieszczając swoje pomiary, bo teraz każdy będzie wytykał mu górki i dołki. Jego sprawa.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, audiowit napisał:

Prawdopodobnie zrobił błąd zamieszczając swoje pomiary, bo teraz każdy będzie wytykał mu górki i dołki. Jego sprawa.

Jaki błąd? Przecież jesteśmy kolegami. Jego wpisy pomagają następnym kroczącym Drogą.

A górki i dołki ma każdy. Nawet po profesjonalnej aranżacji. Głupotą jest udawać, że tak nie jest.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...