Skocz do zawartości

Dali Mentor Menuet - Kraftest


Kraft

Recommended Posts

10 minut temu, Marek Muszyński napisał:

Na zlocie były Dali Epicon 2

Marku. Na zlocie nie było niestety serii Epicon. Były jedynie Rubicony 2. Zejście to one mają jak na monitory i bas ładnie się odzywał nawet w sporej salce odsłuchowej. Co z resztą pasma? Wg mnie jest sporo różnic. Ale musiałbym je porównać bezpośrednio u siebie. Ostatnio prawie mi się udało je wypożyczyć. Niestety okazało się, że Panowie z obsługi nie posiadają kartonów do tych kolumn - nie miałbym więc ani jak ich bezpiecznie przetransportować do domu, ani odesłać.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, seba3002 napisał:

Ale te dane też chyba nie są do końca wiarygodne 🙂

Jeszcze raz. Dane mogą być wiarygodne. Są po prostu w użyciu bardzo różne metody pomiarowe. W zależności od przyjętej metodologii wyniki mogą się znacząco różnić. Nie da się takich pomiarów porównywać. Nie musi być tak, że jeden jest wiarygodny a drugi kłamie. Wszyscy mogą mieć racje.

Pomiary użyte do quizu były robione w tej samej metodologii. Są wewnętrznie porównywalne i prawdziwe.

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, lpomis napisał:

Marku. Na zlocie nie było niestety serii Epicon. Były jedynie Rubicony 2. Zejście to one mają jak na monitory i bas ładnie się odzywał nawet w sporej salce odsłuchowej. Co z resztą pasma? Wg mnie jest sporo różnic. Ale musiałbym je porównać bezpośrednio u siebie. Ostatnio prawie mi się udało je wypożyczyć. Niestety okazało się, że Panowie z obsługi nie posiadają kartonów do tych kolumn - nie miałbym więc ani jak ich bezpiecznie przetransportować do domu, ani odesłać.

Przeprasza. Myślałem o Rubiconach 2, nie wiedzieć czemu napisałem Epicon. SKS panie :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, audiowit napisał:

szkoda, że to mniej do więcej Kraft interpretuje, zniekształca i podaję jak chce

Nie zgodzę się z tą wypowiedzią. Twoje dane ze strony Albatrosa podają dla KEF "Zakres częstotliwości (-6dB) 47Hz - 45kHz" ale nie określają od jakiego poziomu te - 6dB jest pomierzone. Gdzie jest punkt odniesienia? Zauważcie, że amplituda dBSPL nie jest liniowa w całym zakresie, to krzywa jest.

Dane @Krafta z HiFinews podają dokładnie, że chodzi o odniesienie do poziomu amplitudy przy 200Hz wiec niekoniecznie są błędne, a nawet więcej precyzyjnie określają jak te -6dB określono i te wartości wcale nie muszą być inne od tych na stronie Albatrosa tylko są inaczej pokazane.

To tytułem wyjaśnienia. Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane że strony kef

https://www.kef.pl/p514,kef-ls50-meta.html

MariuszzZ ja rozumiem, a teraz wyjaśnij forumowiczom, że ls50 meta mają niższe zejście niż Sabriny.

To jest wyzwanie :)

A z drugiej strony dowod jak trzeba się pilnować czytając parametry i na ich podstawie klasyfikować sprzęt;)

I jeszcze chcę się odnieść do cytuję

Pokazuję jedynie, że przywoływane jako wzór jakości tzw. pełne pasmo kolumn (czyli w naszym przypadku "zejście"), tak sobie pokazuje możliwości danej konstrukcji "na basie", a już bardzo słabo koreluje z naszym subiektywnym poczuciem, które "dają" basem, a które nie.

Koniec cytatu.

Dla bardzo nieosluchanych, początkujących. Dlatego przywoływałem zabieg powszechny przy monitorach, podbijaniu wyższego basu, które z odtworzeniem pełnego pasma nie ma nic wspólnego.

Zresztą, z własnego podwórka. W Kudosach też nie mam najniższych rejestrów. Ale ludzie, którzy u mnie słuchali w znakomitej większości stwierdzali " niskie zejście". Co oczywiście jest błędem, bo podbiłem bas w okolicach 50-60hz. Kto rozpozna która to częstotliwość nie będąc muzykiem lub konstruktorem kolumn ( doswiadczonym).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Gdy ktoś ma skopaną akustykę, to wystarczy mu 13 cm na basie do szczęścia. Gdy można sobie pozwolić na wstawienie dużych kolumn  na salony bez śladu brumienia, to te wszystkie metryczki można sobie... Moc, zejście... tego nie zapewnią żadne dwie drogi na kapslu od piwa. Przy dużych membranach czujesz całym ciałem drżenie strun kontrabasu... To jest zupełnie inny odbiór muzyki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, J4Z napisał:

A czy jak siedzisz obok grającego kontrabasisty lub na koncercie bez prądu to też czujesz? 

I to jest słuszna uwaga. Byłem na kilkunastu koncertach z kontrabasem w roli głównej (m.in. The Australian Pink Floyd, Kult, Skalpel). Słyszałem też ten instrument "na żywo". Czasami to wręcz miałem wrażenie, że ten instrument plumka sobie w tle i pełni bardziej funkcję "wspierającą", nadaje rytm lub jest swego rodzaju dodatkiem do całości. Na pewno nigdy nie słyszałem intensywnego szarpania strun i zapędzania się basem do piekieł. Nie wiem skąd częste przeświadczenie na forach internetowych o niezwykle mocnym i basowym charakterze tego instrumentu.

Zaznaczam tutaj, że nigdy nie miałem okazji słuchać kontrabasu solo z bliska.

49 minut temu, Seb napisał:

5" nigdy nie dorówna na basie np 8". No dobra. Odtwórz sobie elektronikę z solidną podstawą basową , niech będzie na tych  powyżej Dali, czy Paradigm. Gwarantuję Ci zupełnie inne doznania. 

Jest jeszcze druga strona medalu. Ja np. w elektronice ubóstwiam precyzję, szybkość i mnogość wybrzmień. Co z tego, że głośniczek zapędzi się niżej skoro nie wyrobi z obrotami przy bardziej wymagających, dźwięcznych i szybszych momentach. Zamiast mega głębokiego basu wolę usłyszeć całą resztę. Ale co kto lubi. Jestem w stanie poświęcić mega zejście dla innych muzycznych doznań :)

Edytowano przez lpomis
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też lubię precyzję. Napędzam się Icepowerami. Starymi trochę, ale na start całkiem ok. Gwarantuję Ci, że wyrabiają w pełnym paśmie. Mam skromne porównanie z dwoma kolegami. Niestety mają problemy z akustyką, jak większość. Ratują się albo podstawkowymi, albo małymi podłogowymi. Mają lepsze wysokotonowe od moich, co od razu słychać, ale moje 2,5 drogi, jak dla mnie mają zdecydowanie lepsze wypełnienie na basie . Katalogowo jest średnio ciekawie, ale brzmieniowo liquid drum and bass brzmi na nich zdecydowanie lepiej, pełniej.

Co do kontrabasu, niestety u mnie gra tylko cyfrowo, ale jest dla mnie jakoś tak hipnotyzujący...szczególnie szarpany . Bardzo go lubię.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze trochę o rozciągnięciu pasma w dół. Tym razem już na przykładzie Menuetów. Według pomiarów w niemieckim Audio małe Dali schodzą do 48 Hz*. Dużo to, czy mało? No to dla porównania osiągnięcia kilku zacnych "konkurentów":

 

BOWERS & WILKINS 805 D3 - 46 Hz*

DrtKDUsVAAA2uTw.thumb.jpg.fa7f98766711ab436d374774d6b8a3b0.jpg

 

FOCAL SOPRA N°1 - 47 Hz*

N48A7283_1024x1024.jpg.73db1c23c889fdb2ec64ac2657ab216f.jpg

 

TANNOY STIRLING GR - 48 Hz*

Tannoy_Stirling.thumb.jpg.c93ad25781ca5a3c49d53ab06d4ac50a.jpg

 

 

*wszystko dane z niemieckiego Audio, podawane dla tych samych -6 dB 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kraft napisał:

Nie pasują. Zestawienie wygląda na przypadkowe.

Na moich prezentują się znacznie lepiej. Rzekłbym rasowo (z nutką stylistycznej perwersji).

D03.thumb.png.e44da0b7c3a8f2b2dc3403a4029c18b9.png

 

Fakt - wyglądają lepiej! A jakie mozliwości dodatkowego obiążenia, np bloczkami betonowymi. Ale chyba, że stoją tyłem do przodu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Adi777 napisał:

Czyli tacy zacni nie są 😉

To jest zacny konkurent 😜

Spadek - 6dB przy 22 Hz.

image.thumb.png.49e5daca4509f2f0ed7b7ef1cdfd7f3a.png

Adi, pisałem już. Najważniejsza jest jakość basu. Nie ulegaj cyferkom.

Natomiast jest powód dla którego Rega jest sprzedał. Doświadczenie, dobra akustyka? A może kolor mu nie pasował ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kraft napisał:

Spokojnie. Chcę jedynie rzucić trochę światła na kwestię "pełności" pasma, która wypłynęła w tym wątku.

Trochę bez sensu jest przyglądanie się tylko jednej zmiennej decydującej o jakości bez analizy pozostałych parametrów. 

Przykład to zejście na basie tych Stirlingow GR i małych Menuetow. Na papierze podobnie to wygląda ale różnica efektywności tych kolumn spowoduje, że do małych potrzeba 2 czy 4 razy więcej mocy podać by osiągnąć takie samo wrażenie głośności, w szególności, w zakresie basu.

Większe moce i większe wychylenie membran to większe zniekształcenia. Może się okazać, że te maluchy odtworzą nuty poniżej 50Hz ale tak, że reprodukcja będzie daleka od oryginału 😉

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...