Skocz do zawartości

Technika lampowa i analogowa

Vintage audio, wzmacniacze lampowe, gramofony i przedwzmacniacze gramofonowe, magnetofony, tunery.


1 021 tematów w tym forum

    • 3 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
  1. Technics SL-BD22

    • 0 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
    • 8 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
  2. co to za wkładka

    • 1 odpowiedź
    • 3,9k wyświetleń
  3. Gramofon Unitra a FISHER

    • 3 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
  4. Jaki mikser do studia?

    • 0 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,9k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
  5. Niedziałający kanał

    • 10 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,8k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,8k wyświetleń
  6. Marantz 6100

    • 2 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,8k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,8k wyświetleń
  7. Stabilizator gramofonowy

    • 5 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 3,8k wyświetleń
    • 7 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Monitory same mixu nie zrobią.... Ma to jednak ogromny wpływ na efekt. Mam na myśli sprzęt monitorujący. Zachowując oczywiście wszelkie proporcje i dystans 😉, kolega, który zajmuje się naszym mixem i masteringiem,  w zależności od tego na jakich słuchawkach to robi, potrafi wykreować dwa, naprawdę różniące się ogromnie nagrania. Potrafi być taki przeskok, że raz mu wychodzi bas i scena jak z kasetowego jamnika słuchanego na plaży, a raz jak na techno party na stadionie  - wazony się przewracają 🤣. A mówi, że na sluchawkach gra mu to samo!!! Więc jak ktoś - a jest przecież wielu takich - bagatelizuje dobry mastering, to ja tego nawet nie próbuję prostować. Użycie nawet nie tyle słabego, co nieodpowiedniego sprzętu do obróbki nagrań, gwarantuje porażkę. A jak sprzęt jest ok, to wchodzi człowiek, który zawsze coś umie spie...ć!  Pozdrawiam, dziś niedziela więc idę tłuc garami 🥁😁🤘.
    • W jednym systemie mam to tak pospinane, że nic niczego nie wypiera, a korzystam w zależności od pory dnia i nastroju. Tak to leci: Eversolo A6 jako streamer - DAC - pre do wzmacniacza lampowego po RCA i dalej do Heresy.  Eversolo A6 jako streamer po USB do Enyo i dalej po XLR do Hegla H120 i Heresy i to jest na razie nr 1.  CD po optyku do Eversolo i po coax do Enyo. Mogę słuchać bez przepinania w obu konfiguracjach.  Jedyny mankament to przepinanie kolumn bo dwa wzmacniacze. Mam przełącznik, ale używam w innym pomieszczeniu przełączając ampli kina na stereo jakie tworzy CD, Wiim Ultra i lampowy PP na EL84 z Bifrostami. Taki zestaw do sluchania przy okazji "kawki z ciastkiem". Enyo jest rewelacyjny, ale nie niezastąpiony. W kategoriach porównawczych pomijając konkurencyjne DS na pewno dużo lepiej wypada niż przetwornik z CD Denona 1560, też r2r, na PCM1701. Temu ostatniemu w porównaniu 1 do 1 brakuje detalu, rozdzielczości, powietrza. Enyo wg moich oczekiwań i standardów deklasuje PCMa i tu różnice faktycznie slychać. Niektórzy lubią takie granie leciwych przetworników od BB, lekko zduszone, o kawiarnianym zabarwieniu, z mocno sfokusowaną w centrum sceną. Mi jednak pasuje bardziej rozdzielcze, otwarte, przestrzenne prezentowanie muzycznych utworów.  Na razie zostaje tak jak na zdjęciu. To i tak jak na moje możliwości percepcyjne, finansowe i oczekiwania soniczne wystarczająco zadowalający zestaw do zaspokajania moich muzycznych potrzeb 😉 Pozdrawiam. M  
    • Mam kilkadziesiąt płyt jazzowych z Telarku i niemal wszędzie w książeczkach wymienione są kolumny ATC. W tych starszych głównie 20-tki i 40-tki, potem 50-tki lub jeszcze wyższe modele. (Tylko jedna wkładka podaje PMC. ) Przy czym cały ten sprzęt nie zawsze przekłada się na jakość dźwięku. Weźmy choćby koncertowe reunion klasycznego tria Oscara Petersona (z Herbem Ellisem i Rayem Brownem) wzbogaconego o Bobby Durhama na bębnach. Wyszły w sumie 4 płyty z tymi koncertami z Blue Note z 1990 r. Mam dwie i obydwie brzmią u mnie tak sobie. Fortepian najlepiej, a reszta jakaś mało klarowna (gitara Herba Ellisa tak tłusta, jakby miał struny grubsze od palców). A każdy instrument zbierany innym mikrofonem. Czyżby marny miks? Bo DR przyzwoity, płyta dość cicho nagrana. @DiBatonio Jacek, pewnie też masz te "petersonki" z Blue Note 1990. Jak to wypada u Ciebie?
    • Ok. Nie złapałem 🤭 Ale w takim razie, ja też dziękuję @Rafał S, że w tym wątku wspomniałeś o innej Górniak - nie znam ale sie zapoznam przy okazji. A tu elektro wersja Hiromi, ktora gra głównie na Nordach (Nord Lead i Nord Electro), co bardzo lubię.  Ciekawostka - fani ATC poczują satysfakcję  - mix i mastering robione na monitorach ATC SCM150 Professinal. Telarc 2023, SHM-SACD, made in 🇯🇵.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...