Skocz do zawartości

The Audio Critic - krytyka współczesnego rynku audio


Kraft

Recommended Posts

7 godzin temu, Jack Frost napisał:

 

Nie bierz tego do siebie bo w żadnym wypadku nie próbuje zrobić z tego żadnej zaczepki ani nakreślić tego negatywnie.

Wydaje mi się, że to co pogrubiłem to jest clue wielu wrażeń i źródło aktualnych dyskusji tu i tam.

Chętnie postawie flaszkę dobrej whisky na to, że Twój wokal i umownie jego "jakość" jest czym innym dla Ciebie, dla Audiowita i dla mnie. I pewnie dla wielu innych osób, które mają i znają swoje własne ucho.

Oczywiscie ze masz racje i każdy inaczej słyszy dany dzwiek (wokal). Nawet nie zdziwilbym sie gdyby ktos powiedzial ze u mnie gra słabo a ja bedac u niego lub kogos innego rowbiez określił ze gra słabo. No cóż... temat rzeka.

7 godzin temu, MariuszZ napisał:

Słuchałem ostatnio wywodu Łukasza Fiskusa na temat jego kolumny i bardzo jechał po dwudrożnych konstrukcjach. Do koncentrycznych tannoy też się odniósł. Wg niego jeżeli wokal, szczególnie kobiecy jest w centrum zainteresowań wokalnych to zwrotnica nie powinna być cięta w zakresie tego wokalu. Najlepiej szukać wrażeń w kolumnach trójdrożnych, a wokale dać odtwarzać dobrej jakości szerokopasmowcom.

Może tak prawił bo jego konstrukcja to właśnie 3 drogi. Wstęga jako tweeter i szerokopasmowiec Sonido i woofer też chyba od Sonido. Fajna paka na oko 😉 

 

Ok. Dobrej jakości szerokopasmowiec może byc lepszy od perfekcyjnie zgranego układu jak np. Tannoy, ale jest jedno Ale!!! Ja slucham ciezkiego metalu a na metalu i Trash-metalu Każdy Szerokopasmowiec sie wykłada jak menel po 6 butelce wina! Wiec akurat w moim przypadku DC Tannoy-a jest wybawieniem i kropka. 

Ps: sluchalem różnych zestawów przed dokonaniem zakupu Tannoy-a i jakos żaden wtedy go nie pokonał w budżecie w jakim ho kupowałem. Ale wybór określało moje Ucho a jak mawiał @Jack Frost tutaj....    stawia butelkę "herbaty" ze każdy "widzi" wokal inaczej i ja sie z nim zgadzam bo tak moze być!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Chyba Miro 84 napisał:

Wiec akurat w moim przypadku DC Tannoy-a jest wybawieniem i kropka. 

No i kropka :) 

Ja słucham wokali, dżezu, elektro dżezu itp. Twoje kolumny mi nie dadzą tego czego oczekuję. Moje nie przystosowane do metalu i treszu nie dadzą radości Tobie. Tak to działa ale czy to powód żebyśmy nie poszli razem na piwo? ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Karol64208 napisał:

ciekawa hipoteza:35_thinking:, ja niestety słyszę.  Chyba się mijamy, ale na pewno jest coś nie tak, zakładając odbicia od ścian i wyposażenia to wszystko co słuchasz nie jest na swoim miejscu.

Pozostawiam ocenę Tobie

To nie hipoteza. To fakt. Poczytaj trochę na ten temat.

Np. w kinie domowym dla przykładu w systemie 7.1 masz siedem głośników które nie odtwarzają pasma poniżej 80Hz i tylko jeden który to robi. I uważasz, że np. lot odrzutowca, wybuchy słychać tylko z tego jednego miejsca? Zapewniam Cię, że nie nie. Słychać je z tego miejsca skąd chciał realizator dźwięku. Raz z lewej strony ekranu, raz z prawej a innym razem zza pleców słuchacza. Jakim cudem?

Gdyby pasmo poniżej 80Hz było kierunkowe tak jak reszta pasma to w kinie domowym każda kolumna by musiała być pełno pasmowa. A wszyscy producenci i realizatorzy ścieżek filmowych rozdzielają je na dużą ilość głośników do różnych miejsc w pokoju ( bo są kierunkowe i stamtąd mają płynąć dżwięki) i na subwoofer bo nie ma związku z kierunkiem dobiegających efektów dźiiękowych.

 

8 godzin temu, Karol64208 napisał:

ja niestety słyszę.

Nie mam powodów, żeby Ci nie wierzyć, że Ty u siebie to słyszysz. Może tak być. W dyskusji z naszego forum sprzed lat znajdziesz odpowiedź dlaczego u siebie słyszysz.

Słyszysz zniekształcenia i zakłócenia które powoduje u Ciebie głośnik subniskotonowy. Zadbaj o to, żeby te zakłócenia u siebie zlikwidować u już nie będziesz się musiał martwić umiejscowieniem tego przetwornika.  A i jakość dźwięku wzrośnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, HQ150 napisał:

Poczytaj trochę na ten temat.

to zależy kto co czyta.

1 godzinę temu, HQ150 napisał:

Raz z lewej strony ekranu, raz z prawej a innym razem zza pleców słuchacza. Jakim cudem?

Gdyby pasmo poniżej 80Hz było kierunkowe tak jak reszta pasma to w kinie domowym każda kolumna by musiała być pełno pasmowa.

i tutaj właśnie przydała by się lektura:35_thinking:.

Nie bierz tego do siebie, kolumny masz ciekawe, może kiedyś uda mi się posłuchać.

Jak pisałem wcześniej,  ocenę pozostawiam dla Ciebie.

Pozdr.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audio

Ma sens. My też kiedyś uczyliśmy się podstaw i też ktoś miał do nas cierpliwość.

Poza tym na publicznym forum nasze wpisy nie czyta tylko osoba do której były skierowane. Jeśli przynajmniej jednej osobie w czymś te wpisy mogą pomóc to warto to pisać.

Edytowano przez HQ150
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MariuszZ napisał:

Moby mógłbyś jak znajdziesz chwilę posłuchać i odnieść się do treści zawartej w filmiku? Proszę. Ja jestem zielony w tych kwestiach ale będę szukał nowych rozwiazań i szerokopasmowiec wchodzi w grę. Na co zwrócić uwagę? Pozdrawiam.

 

Moim zdaniem jest tu trochę prawdy, trochę nieprawdy, sporo półprawd ... Na pewno jest to przepis na stworzenie kolumn do współpracy z wzmacniaczami lampowymi o niewielkich mocach. Myślę jednak że jako średniotonowy lepiej by się sprawdził dobry głośnik do tego celu przeznaczony o szerokim pasmie które dobrze pokryje przewidywany tu zakres. Druga membrana wysokotonowa w tym głośniku będzie tu bardziej szkodzić. Sądzę ze ten człowiek pewnych spraw za bardzo nie rozumie. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie niż jeden głośnik szerokopasmowy, który  jest rozwiązaniem mocno kompromisowym w każdym zakresie pasma. Magnesy alnico to raczej pewien snobizm. Powstały kiedyś z powodu niedoboru kobaltu na magnesy kobaltowe. Głośnik wysokotonowy również wydaje mi się tu niepotrzebnie tak bardzo przesadzony z pasmem w dół, gdy używa się go w wąskim pasmie z dość wysoką częstotliwością podziału. W przypadku większej ilości głośników basowych, istotna jest ich impedancja wypadkowa. Używa się ich wtedy, gdy potrzeba większej skuteczności i obciążalności. Niekoniecznie dla poprawy jakości niskich tonów. Jest tu wiele mocno kontrowersyjnych kwestii.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MobyDick napisał:

Jest tu wiele mocno kontrowersyjnych kwestii.

Dzięki za komentarz. Nakręciłem się na poskładanie kolumn na szerokopasmowcu Audio Nirwany i tak główkuję czy warto i jak już to czy dołożyć jakiegoś supertweetera. Może nie tędy droga. muszę to przemyśleć jeszcze. Myślałem też o wymianie tweeterów w BMN na zachwalane SB Satori na berylu tylko koszt samych głośniczków to tyle ile zapłacę za parę audionirwan i obudów do nich. Ech, chciałoby się tyle rzeczy na raz ;) 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MobyDick napisał:

Moim zdaniem jest tu trochę prawdy, trochę nieprawdy, sporo półprawd ... Na pewno jest to przepis na stworzenie kolumn do współpracy z wzmacniaczami lampowymi o niewielkich mocach. Myślę jednak że jako średniotonowy lepiej by się sprawdził dobry głośnik do tego celu przeznaczony o szerokim pasmie które dobrze pokryje przewidywany tu zakres.

Tak jak pisałem powyżej ja właśnie taką zmianę zrobiłem w bardzo podobnych konstrukcjach.

51 minut temu, MariuszZ napisał:

Myślałem też o wymianie tweeterów w BMN na zachwalane SB Satori na berylu

Popieram ten kierunek.

Sam mam beryle i jestem oczarowany ich szczegółowością i łagodnością zarazem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Tomku Amt od Ess obsługuje chyba od 22 000hz do 700hz. Czyli nasze wysokie i średnie tony ( bo to przecież umowna nomenklatura). Nie ma mowy o " zszywaniu" itd. No i przynajmniej w teorii jest to przetwornik bardziej zaawansowany technologicznie niż przetworniki dynamiczne.

Może w końcu Michał, Sandwing pochwali się swoim nowym nabytkiem :).

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja @HQ150. chyba ze to ma być przeznaczone do pracy tylko z wokalami w trans-ie i np. Deephouse, tam to czesto wokal ma zlikwidowane dolne rejestry przez co brzmią bardziej "zwiewnie" i nie koliduja z dzwiekami syntetycznymi tego zakresu dzieki czemu odbiór dzwieku jako całość wydaje sie "dokladniejszy i lepiej separowany" ale to juz tajniki masteringu a to lepiej pominąć bo zaraz OT realizacyji dzwieku sie utworzy 😜

Edytowano przez Chyba Miro 84
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...