Skocz do zawartości

Uniknąć kolejnej wtopy. Kolumny.


halik

Recommended Posts

9 godzin temu, dorsz napisał:

Nie i jeszcze raz nie. DSP nie jest żadnym rozwiązaniem w stereo.

 

50 minut temu, slaw0001 napisał:

Sprawdza się też w Vitage.

Dorsz , jest i to bardzo. Czy można dobrać kolumny do pomieszczenia, aby uniknąć dudnienia basu ? Można . Udowodnił mi to @audiowit polecając Alteci i był to strzał w dziesiątkę , Dali Grandy dudniły / za małe miałem pomieszczenie do nich/ i słuchanie bez DL nie wchodziło w rachubę , Alteci nie. Ale ... testuje obecnie nowe pre i przy okazji raz włączam, raz wyłączam DL. Dźwięk bez korekcji na obecnych kolumnach jest bardziej efektowny , gra pomieszczenie ,podbijając niektóre częstotliwości. Może się podobać , bas jest bardziej namacalny , nie dudni ale jest znacznie więcej niż z DL. Dlaczego więc korekcja? Ponieważ , DL eliminując w dużym stopniu wpływ pomieszczenia powoduje , że mimo pierwszego wrażenia przygaszenia dźwięku, scena jest bardziej poukładana , wycofana, czytelna. Mam wrażenie jak bym słuchał i jednocześnie miał to na wizji , wiem gdzie grają muzycy , w jakiej odległości się znajdują . DL wprowadza precyzję odbioru. Wybór korekcja , czy sute jest indywidualny , ja wybrałem DL.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień posłuchane pora na wnioski.

Porównywałem Sonus faber Lumia III  i Chario syntar 300, elektronika Atoll SDA in 200 signature  w pokoju 16m zrobionym akustycznie.

Zacznę od tego że te dwie kolumny  różnią się od siebie, jedna jest małą podłogówką a druga średnim monitorem i nie wiem czy bezpośrednie porównanie ma sens, ale spróbuje.

Sonus zalety: wyeksponowana góra, błyszcząca, szczegółowa, uwypuklająca wszystkie przeszkadzajki trójkąty ,talerze itp. Wrażenie dużej przestrzeni, separacja instrumentów dobra.   Dla mnie wysokie brzmią aż za pięknie, jakby były pod pompowane i pokolorowane. Srednica lekko wycofana, albo inaczej, nie wychodzi na pierwszy plan (na twarz)

wady: bas, nie schodzi zbyt nisko, na niektórych utworach wyższe niskie nakładają się na niską średnice i wychodzi bałagan, jest lekko bułowaty i raczej nie konturowy. No i najważniejsze, jest jednolity i nie wyrazisty, nie wciąga mnie różnorodnością ścieżki basowej, po prostu jest.  No i u mnie w pokoju niestety się mocno wzbudza. (problem 38 hz)

Chario zalety: gra raczej liniowo, żadne pasmo nie wychodzi przed szereg ani nie jest wycofane. Wysokie nie są aż tak piękne ale nic im nie brakuje, talerze i trójkąty brzmią prawdziwie. Srednica moim zdaniem jest lepsza, bardziej wyeksponowana niż w sonusach, więcej słychać poszczególne instrumenty. Przestrzeń duża, scena wychodzi w boki poza kolumny, wiem że to nie do końca dobre, ale u mnie tak gra z pokojem. Bas nie wzbudza się , jest konturowy i różnorodny. Jest lepszy. Pasma na siebie nie nachodzą i nie ma bałaganu.

Wady: troche mniejsza dynamika, nie wiem czy dobrze rozumiem pojęcie atak, jeśli intuicyjnie traktować ten termin, to atak mają gorszy.

Porównując obie kolumny 1:1 ciężko pokazać zdecydowanego zwycięzce. Jednak mi bardziej pasuje granie Chario.

Porównując obie kolumny cenowo, to tu już bezkonkurencyjnym zwycięzcą jest Chario. Stosunek ceny to 1:5.

Zwycięzca zostaje, przegrany będzie cieszył ucho u kogo innego.

 

20210919_193400.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, halik napisał:

Zacznę od tego że te dwie kolumny  różnią się od siebie, jedna jest małą podłogówką a druga średnim monitorem i nie wiem czy bezpośrednie porównanie ma sens, ale spróbuje.

Moim zdaniem ma sens jak najbardziej. Obie konstrukcje są 3-drożne, mają zbliżoną objętość i chyba nawet taką samą powierzchnię membran.

27 minut temu, Dedal75 napisał:

👍

Ekstra dyfuzor 👌.

Z tyłu za Chario absorbery masz takie duże ? .Pzdr

Kolega się nie chwali, ale akustycznie ma pomieszczenie zaaranżowane wprost wzorcowo. Atrakcyjne wizualnie dyfuzory na bocznych ścianach i suficie, duże absorbery za kolumnami, pułapkę basową od podłogi po sufit w rogu, dywanik, zasłony i jeszcze regał z książkami na tylnej ścianie. No i sensownie umieszczone, oddalone od tylnej ściany miejsce odsłuchowe. Pomijam, że wszystko urządzone estetycznie i ze smakiem. Nic tylko słuchać godzinami. 

Edytowano przez Kraft
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fafniak napisał:

No nie żartuj, chyba że słuchasz współczesnej muzy to zgadzam się

Masz wybór pomiędzy jękołami a "zacinającymi raperami ;) 

Wiem, że napisałeś to - chyba - pół żartem, pół serio, ale jest naprawdę sporo dobrej współczesnej muzyki, tylko trzeba się trochę wysilić, żeby ją znaleźć.

Piszę to jako osoba, która słucha głównie muzyki z lat 60 i 70, także ten ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Asia napisał:

Chwała bohaterom!

:)

Tak na marginesie, już sam 2021 rok jest konkretny, i to bardzo:

black midi - "Cavalcade" (2021)

Squid - "Bright Green Field" (2021)

Black Country, New Road - "For the First Time" (2021)

Merope - "Salos" (2021)

Landon Caldwell & Flower Head Ensemble - "Simultaneous Systems" (2021)

Jaubi - "Nafs at Peace" (2021)

Otay:onii - "冥冥 (Míng Míng)" (2021)

Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - "Promises" (2021)

The Notwist - "Vertigo Days" (2021)

Fire! - "Defeat" (2021)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...