Skocz do zawartości

Stereo

Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.


16 881 tematów w tym forum

    • 2k odpowiedzi
    • 1,1m wyświetleń
    • 929 odpowiedzi
    • 216,9k wyświetleń
    • 698 odpowiedzi
    • 771,4k wyświetleń
  1. Jaki sens używać DAC-a 1 2 3 4 29

    • 701 odpowiedzi
    • 855,5k wyświetleń
    • 536 odpowiedzi
    • 118k wyświetleń
    • 1,3k odpowiedzi
    • 875,4k wyświetleń
  2. ODSŁUCH HI-FI na YOUTUBE? 1 2 3 4 12

    • 278 odpowiedzi
    • 624,8k wyświetleń
  3. Kino domowe vs. Stereo 1 2 3 4 31

    • 764 odpowiedzi
    • 772,5k wyświetleń
  4. 1% dla brzdąca

    • 8 odpowiedzi
    • 15,1k wyświetleń
    • 103 odpowiedzi
    • 444,8k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 11,1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 16,7k wyświetleń
    • 322 odpowiedzi
    • 17,4k wyświetleń
    • 6 odpowiedzi
    • 197 wyświetleń
  5. Magnat mr780 1 2 3 4 175

    • 4,4k odpowiedzi
    • 863,1k wyświetleń
    • 83 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 26 odpowiedzi
    • 3,3k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 61 wyświetleń
    • 43 odpowiedzi
    • 2,9k wyświetleń
  6. Mp3

    • 7 odpowiedzi
    • 363 wyświetleń
    • 46 odpowiedzi
    • 1,9k wyświetleń
  7. Audiofilski zestaw stereo 1 2 3

    • 52 odpowiedzi
    • 1,6k wyświetleń
  8. Eversolo DMP A6

    • 4 odpowiedzi
    • 87 wyświetleń
  9. elektronika b1 01

  10. WiiM Ultra nadchodzi 1 2 3 4 31

    • 764 odpowiedzi
    • 65,8k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Sin! pisałem o Sabie w kontekście Toski, i wspomnień dźwięku z młodości. A Ty wyjeżdżasz z Denonem 2500 i że Saba Cię nie przekonuje... Rozwaliłeś system.  To oczywiste, że Saba nie jest piecem audiofilskim. Chodziło mi o to, że daje radość że słuchania.Tęskniłem za nią długie lata  Nawet w  przytoczonym przez Ciebie "protokole audiofilskiej sekcji zwłok" autor napisał: "angażuje, aż nie chce się wyłączać". To rzadko spotykana cecha, bardzo ją sobie w graniu tego pieca cenię. Bo angażuje stale, niezależnie od poziomu głośności. Dodatkowym atutem jest dla mnie owo gubienie szczegółów. Są płyty-nagrania które uwielbiam, ale ich jakość techniczna jest podła. Tu Saba jest wybawieniem, z nią brzmią po prostu przyjemnie. Dzięki niej nie muszę się ograniczać repertuarowo. Na drugim biegunie mam A-klasowego lampowego seta, z bardzo przejrzystymi kolumnami. Dla mnie gra to pięknie, dość uniwersalnie. Dynamiki, basu nie brakuje, da się podsłuchać metalu. Ale nie każdego, bo Metalliki wolę słuchać na Sabie. Mam rozdwojony system nie tyle z powodu podziału na gatunki muzyczne, podział wyznacza w większym stopniu jakość nagrań. Na lampie słychać zbyt wiele niedoróbek nagrań. Dlatego bardzo cenię sobie ten podwójny dźwięk, daje mi wolność słuchania każdej muzyki. Wreszcie cała moja płytoteka brzmi tak jak lubię. Czego wszystkim życzę.
    • Reguły maja to do siebie, że są od nich wyjątki. Rozmiar sceny w istocie traktowany jest raczej in plus. Swoją drogą, jak wyrównałes poziomy głośności?
    • Pytanie, czy głosniki sufitowe oddalone od odsłuchu o 4m, ale skierowane pod kątem w dół nie będą emitować dzwięku właśnie w kierunku uszu osoby siędzącej. Pewnie można byłoby to policzyć, ale nie chodzi o dokładne wyliczenie. Po to chciałbym kierunkowe głosniki sufitowe, żeby dźwiek nie był kierowany w dół, tylko w kierunku kanapy. 
    • Jest to produkt archiwalny, niedostępny w dystrybucji - podobnie jak Yamaha MusicCast RX-S602. Oba modele pojawiają się jako używane... Krzysiek Nykiel - w cenie trochę ponad 2 tysiące za nowy masz do wyboru 2 modele - JBL MA310 oraz Marantz NR1510 i warto, byś posłuchał obu zanim się zdecydujesz. A przy okazji spróbuj porównać je z modelami z droższymi o około tysiąc złotych , czyli Marantz Cinema 70 oraz JBL MA510 (oba chyba trudno będzie znaleźć jako używane, gdyż są to świeże produkty) by zobaczyć (tzn. usłyszeć) jaka jest różnica w dźwięku przy tych droższych modelach i czy warto wydać więcej niż planowałeś... Marantz NR 1510 był testowany w miesięczniku AUDIO numer 11/2019 (warto zwrócić uwagę na zmierzoną niezbyt wysoką moc przy wysterowaniu 5 kolumn (5x 27W/8ohm i tylko 5x19W/4ohm) https://audio.com.pl/testy/kino-domowe/amplitunery-av/3147-marantz-nr1510 Test Marantz Cinema 70 był opisany w AUDIO nr 1/2023, model pojawił się na koniec 2022 roku, a poniżej masz link https://audio.com.pl/testy/kino-domowe/amplitunery-av/3616-marantz-cinema-70s w tym przypadku zmierzona moc  przy wysterowaniu 5 kolumn to 5x 40W/8ohm i 5x27W/4ohm Warto zauważyć, że (w przeciwieństwie do modeli stereofonicznych) moc spada przy przełączeniu na 4 omy i jest to spowodowane ustawieniami układów zabezpieczających sprzęt przed przegrzaniem (poczytaj o tym w teście Cinema 70s, nie będę tu powtarzał opisu). Tak więc występujący często opis w stylu "Mały, ale bardzo wydajny" można włożyć między bajki (bo wydajny to może i jest, ale tylko wtedy gdy podłączysz maksymalnie 2 kolumny a nie 5). Pozdrawiam PS. Oprócz posłuchania tych modeli - zastanów się też nad ich funkcjonalnością oraz ilością wejść i możliwością podłączeń (np. czy zamierzasz rozbudować system o dodatkowe urządzenia jak odtwarzacz CD czy gramofon).
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...