Skocz do zawartości

Technika lampowa i analogowa

Vintage audio, wzmacniacze lampowe, gramofony i przedwzmacniacze gramofonowe, magnetofony, tunery.


1 033 tematów w tym forum

    • 1 odpowiedź
    • 3k wyświetleń
  1. Lampy nowe i stare 1 2 3

    • 62 odpowiedzi
    • 98,3k wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 5,9k wyświetleń
    • 11 odpowiedzi
    • 2,6k wyświetleń
  2. Lenco L-75

    • 19 odpowiedzi
    • 13,1k wyświetleń
    • 339 odpowiedzi
    • 334,6k wyświetleń
  3. Lenco L-78

    • 7 odpowiedzi
    • 13,3k wyświetleń
    • 27 odpowiedzi
    • 11k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 3,9k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 4,2k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 4,3k wyświetleń
  4. LORELEI czy jest ciąg dalszy?

    • 9 odpowiedzi
    • 10k wyświetleń
  5. luxman PD-284

    • 2 odpowiedzi
    • 4,7k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 3,8k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 4,7k wyświetleń
    • 18 odpowiedzi
    • 5,2k wyświetleń
    • 15 odpowiedzi
    • 8,3k wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 5k wyświetleń
  6. Magnetofon SONY

    • 24 odpowiedzi
    • 15,3k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3k wyświetleń
    • 4 odpowiedzi
    • 7,2k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 7,3k wyświetleń
  7. Magnetofony 1 2 3 4 5

    • 112 odpowiedzi
    • 118,2k wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 3,1k wyświetleń
  8. Mam gramofon i co dalej?

    • 8 odpowiedzi
    • 6,7k wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Z całą pewnością masz rację. Wczoraj słuchałem U2 live Under A Blood Red Sky i miałem podobne odczucia - nie chodziło tam na pewno o dźwiękowe wywijasy.  Ale jeżeli Sunday Bloody Sunday brzmi na koncercie tak surowo, tak fizycznie i emocjonalnie zarazem, że ciarki chodzą.... To czy to nie jest właśnie "audiofilskie" brzmienie?! Wg mnie tak miało brzmieć i tak zabrzmiało. No dla mnie to przykład prawdziwie audiofilskiego brzmienia, czyli takiego, które oddaje istotę muzyki, zamysł autora i okoliczności towarzyszące jej powstaniu. Brzmienia prawdziwego jednym słowem. 
    • To użyteczne informacje. Warto podawać konkretne wymiary pomieszczenia i info na której ścianie będą kolumny bo można oszacować rozkład modów osiowych i częstotliwości węzłów i strzałek. Nie chciałbyś żeby BR kolumny grał na czestotliwości węzła lub żeby na strzałce było podbicie basu wynikające z SPL kolumn.  Można wstępnie oszacować problemy ciągnącego się lub niedoborów basu na którym Ci zależy. Oczywiście nic nie zastapi odsłuchu w domu, ale lepiej mieć świadomość potencjalnych ograniczeń niż później psioczyć na innych za swoje wybory 😉  Pozdrawiam. M
    • warto zerknąć: https://audiovision.de/yamaha-rx-a2a-test/ https://audiovision.de/yamaha-rx-v6a-test/ zasilacz z kondensatorami o pojemności 10 000 µF vs 8200 µF przełożył się tu na wyniki w trybie wielokonałowym, a że grają podobnie to inna bajka. Mając nawet na tapecie a4a to samym brzmieniem też nie byłoby łatwo udowadniać komuś, że dźwięk będzie o 4tys lepszy od v6a. No będzie poprawa, ale to już każdy kalkuluje wg swojego współczynnika uszy/portfel, dlatego w kolejnych modelach dochodzą dodatki typu lepszy pilot, lepsza kalibracja, lepszej jakości terminale, co w jakimś stopniu uzasadnia dopłatę (na psychikę to już na pewno zadziała). Akurat przy a2a wyszło to chyba najmniej korzystnie. Na koniec dochodzi też granica wyznaczona przez jakość/możliwości samych kolumn. Poniżej v6a vs a2a. (dodam tylko, że to samo źródło testując model a4a wykazało mniejszą moc tego modelu przy obciążonych 7 kanałach w stosunku do modelu a2a - https://audiovision.de/yamaha-rx-a4a-test/).
    • Pytanie tylko czy kolega @meamurprd chce być przeciętnym użytkownikiem czy pójść w coś więcej.  Bo jakby chciał się np. bawić różnymi wkładkami to lepiej mieć vta niż nie mieć (nawet kosztem wewnętrznego preampa, bt, usb itd.) To oczywiście moje zdanie i każdy gra jak chce.
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...