Skocz do zawartości

Forum

  1. AUDIO

    1. Stereo

      Wzmacniacze, przedwzmacniacze, końcówki mocy, amplitunery, odtwarzacze CD i plików, przetworniki, kolumny.

      247k
      postów
    2. Kino Domowe

      Obraz i dźwięk (telewizory, projektory, amplitunery i wzmacniacze wielokanałowe, odtwarzacze DVD i BR, wielokanałowe zestawy kolumn, soundbary i projektory dźwięku, "naleśniki" - zestawy zintegrowane wszystko w jednym).

      102,4k
      postów
    3. Technika lampowa i analogowa

      Vintage audio, wzmacniacze lampowe, gramofony i przedwzmacniacze gramofonowe, magnetofony, tunery.

      14k
      postów
    4. Kluby - Sprzęt znanych marek

      Love, love, love, czyli Wasze ulubione marki i ich produkty.

      17,8k
      postów
    5. Audiofile dyskutują

      Strefa rozmów tematycznych, wymiany poglądów, rozważań i audiofilskich refleksji  :)

      50,2k
      postów
    6. Nasze testy

      Testy autorstwa forumowiczów AUDIO. Czyli forum dla tych, którzy biorą sprzęt na (własny) warsztat i dzielą się wrażeniami. TU dzieję się dużo.

      12,9k
      postów
    7. 11,1k
      postów
    8. Słuchawki i wzmacniacze słuchawkowe

      Stereofoniczne i wielokanałowe.

      12,9k
      postów
    9. Akustyka

      Pomieszczenie odsłuchowe, ustawianie kolumn, aranżacja akustyczna, problemy z dźwiękiem.

      9,5k
      postów
    10. PC-Audio / iPhone / iPod / głośniki bezprzewodowe / DJ i nagłośnienie imprez

      Muzyka oraz filmy z komputera, MP3, DiVX, DJ i sprzęt do nagłośnienia imprez.

      7,1k
      postów
    11. Od radio do audio w samochodzie

      O wszystkim co gra w samochodzie.

      960
      postów
    12. DIY, czyli Do It Yourself oraz serwis i modyfikacje sprzętu

      Własne projekty, modyfikacje fabrycznych urządzeń.

      9,1k
      postów
    13. Artykuły

      Nowości na rynku i testy, które przeprowadził w ostatnim czasie magazyn AUDIO :)

      377
      postów
    14. Co się dzieje na mieście, czyli prezentacje sprzętu audio

      Odsłuchy, pokazy, prezentacje, czyli audio show w wersji mini - jeśli będziemy o nich wiedzieć, na pewno powiemy. Zapraszamy wszystkich do uzupełniania listy :) 

      397
      postów
  2. MUZYKA i FILM

    1. 1,4k
      postów
    2. 1,3k
      postów
    3. 1,4k
      postów
    4. 887
      postów
    5. 13,6k
      postów
    6. 1,4k
      postów
  3. GIEŁDA

    1. 386
      postów
    2. 1,5k
      postów
    3. 78
      postów
  4. KOMENTARZE, OPINIE

    1. Nic o nas bez Was

      Uwagi i pytania dotyczące forum, portalu i miesięcznika AUDIO.

      4,4k
      postów
    2. Rozmowy (nie)kontrolowane

      Rozmowy i rozmówki tematyczne, czyli groch z kapustą.

      14,4k
      postów
    3. Ring...

      ...czyli kłóciliśmy się nie na temat, a tu możemy skończyć :)

      139
      postów


  • Ostatnie posty

    • Dokładnie tak. EARC jest konieczny tylko jeśli zamierzasz pod TV podłączać sprzęt który oferuje bezstratny dźwiek TrueHD lub DTS-HD MA. Do takich można zaliczyć konsole PS5/XBOX, oraz wszelkiej maści playery/odtwarzacze potrafiące odczytać ścieżki lossless. Korzystając z samego TV nie masz dostępnych tych formatów, wszystkie serwisy VOD oraz TV bez problemu uciągnie zwykłe ARC. Druga sprawa to sens eARC w belce. Nawet jak masz peryferia j.w. podłączone pod TV, to i tak nie odczujesz różnicy. A dźwięk i tak będzie bo z automatu w locie będzie przekształcany w kompatybilne z sounbarem AC3.
    • Dlaczego? Im wyższa impedancja, tym mniejsze obciążenie prądowe dla wzmacniacza, po prostu mniej sie grzeje. Kolumny z małym OHM zawsze były problemem elektroniki w audio. Duża część wzmaków sobie radzi z tym dobrze, ale druga część albo się przegrzewa, albo uruchomiają się selektory ograniczające drastycznie moc na kanał.
    • Autopromocja Pana pirata. Zresztą pan pirat został wyjaśniony już po wypocinach na temat przewodów pod panelami 😉 niestety nie skory był do odpowiedzi na zadawane pytania, 🤷‍♂️ No ale często jest tak na forum - od laika do mechanika 🤨
    • Proponuję postudiować trochę historię kina i skąd sie wziął pomysł na wielokanałowość. To co piszesz to tylko Twoje domysły i przemyślenia. Po pierwsze dlatego bo pojawiły się takie techniczne możliwości. Na początku 1980 Dolby wprowadziło patent matrycy fazowej pozwalający zapisać na niej cztery kanały dźwiękowe, duży plusem była wsteczna kompatybilność z aparaturą mono na taśmach 35mm. Tak pojawiła się kwadrofonia. Ludzie wybierali kina z lepszym audio nie dlatego że przeszkadzło im mono, a dlatego że multi brzmiało po prostu lepiej. Wprowadzając upgrade w kinach dodatkowym czynnikiem były potężniejsze wzmacniacze i kolumny które potęgowały efekt. Wcześniej w kinach były archaiczne, budżetowe i słabe głośniki przy ekranie. Później w latach 90 weszła era cyfrowa, najpierw Dolby z AC3 5.1, za chwilę DTS podbiło stawkę proponując mniejszą kompresję. Powrót Batmana w 1992r oraz Park Jurajski w 1993 zrobiły taki show dźwiękowy że wszyscy zaczęli iść to drogą. Potem to już z górki. AC3 EX, EAC3, TrueHD. Równolegle DTS-HD Master Audio wymuszało twardą i zdrową konkurencję kodeków. Po drugie bardzo duży wkład w przyspieszony rozwój wielokanałowości włożył George Lucas który po prostu nie był zadowolony z płaskiego dźwięku w kinie. Na dodatek co kino to grało inaczej. Zaczął lobbować by unormować dźwięk i tak finalnie powstał jego projekt THX określający konkretne parametry które należy spełnić by dostać certyfikat. Nawet jak nie każde kino było w stanie zachować normy, to i tak każdy właściciel chcący zaobić na klientach musiał iść z duchem czasu, konkurencja powstających dynamicznie kinopleksów w latach 80-tych w USA była dość spora. Do Polski trafiło to wszystko z opóźniem, część z nas na pewno doskonale pamięta show końca lat 90-tych, pierwsze Multikina, Cinema City, Helios itd. Istniejące wcześniej w miastach klasyczne kina albo upadały, albo musiały inwestować ogrom kasy by dotrzymać tempo.
    • Temat niestety wraca. Poleci ktoś jakiś serwis w Krakowie?
  • Ostatnio poruszane tematy

  • Audiofile dyskutują

×
×
  • Utwórz nowe...